Д. Зелений
Комусь неприємний, проте завжди факт ? при написанні ?Партизанської війни? Че використовував досвід УПА. Української повстанської армії. Бандерівців. ?Зрадників і гітлерівських посіпак?. Як канонічний і канонізований марксист, символ збройного опору у 20 столітті опустився до легітимації ?бандитської практики??
Цілком очевидною є ідентичність настанов, незважаючи на різньоідеольогічну плятформу, Бандери і Че Гевари. І той і инший воювали проти диктатури, за свободу, незалежність і ідентичність ? за право бути самим собою, у клясовому і етнічному відношеннях. Бути марксистом ще не значить заперечувати право на етнічну ідентифікацію.
Марігелла пише про війну в умовах міста, Че Гевара схиляється до сільської місцевости. Поясненням тому ляндшафтні умови Бразилії і Куби. Коли інфраструктури першої це переважно великі міста, друга більш однорідна, очевидно через невеликий розмір.
?Мініпідручник міського партизана? Марігелли це ?Старий Заповіт?, універсальний терористичний посібник. ?Партизанська війна? Че ? вже ?Новий?. Їх компіляція і правильне застосування ведуть до перемоги будь-якої революції: у Непалі і Колумбії, Палестині і Мексиці.
Кілька років тому образ Че Гевари з тризубом використовувала невідома хопівська група із Червонограда. Її назва занадто нецензурна для буквального використання у цьому тексті, проте її лівацько ? націоналістична україномовна позиція вперше продемонструвала існування цієї, безумовно правильної тенденції на українському маргінесі. Хто і коли додумався до цієї повноцінністної компіляції зараз уже не визначиш. Прикро лише те, що прапор із зображенням фотогенічного дядька у береті так ніхто і не підняв, не поніс, не приніс.
Виходячи із банальної політичної некорекності ми жозволимо собі відмовити у моральному праві на використання цього образу комсомольцям ? лимоновцям і усим похідних від них. Всім відомі антиімперські настанови команданте Че. Всім відомі проімперські настанови естетів від ?серпа і молота?. Їхній Че ? з вусами і люлькою, грузинським акцентом і кров?ю міліонів українців на ?аскетичному військовому жакеті?.
Українське суспільство втомилося від роками пропагованого протистояння ?український націоналіст? ? ?проросійський комуніст?. Український політукум годі визначити за будь-якою справді світоглядною настановою, його мотиви не шляхетні. Вітчизняна політольогія замовчує факт використання словосполучення ?Національна революція? практичною більшістю ?революціонерів зліва?. Лише студенти американських вузів і стріляючі у капіталістів по джунглях всього світу не сумніваються у тому, що соціялістична і національна революція де-факто взаємозамінні поняття, що Че Гевара був національним революціонером.
Саме поняття ?національна? з часом спотворилося і стало трактуватися у якости класових прагнень місцевої, часто проамериканської і обов?язково імперіалістичної буржуазії. Але ми читаємо книжки і знаємо, що ?національний? перш за все ?народний?, иншими словами наший ? мій, Ваший, його і її. Але не їх. У них революція своя і ім?я їй ? контра. І їхній Че уже не Че а так ? символіка на футболці, модний епатаж або як казав знайомий київський ?революціонер? ? сталініст: ?А чьо, дєвушкам нравітся, вот я і ношу? (?!)
Інтернаціоналізм Че був органічним підгрунтям під вільною Кубою, і до цих пір залишається не зрозумілою позиція вітчизняних ?інтернаціоналістів?, у котрих це слово є синонімом любові якщо не до померлої держави так принаймні до її правонаступника, котрий у якости інтернаціональних символів використовує герб царської Росії і гімн Радянського Союзу, таким чином легітимізуючи гісторичну ?інтернаціональну?, з дозволу, позашлюбну (як результат стосунків двох вже мертвих гісторичних суб?єктів) традицію. Некрофілія свідомости, перепрошую, та й годі.
Використовуючи останнє, дозволене форматом ?мазепинки? речення зауважимо, що Че Гевара і інтернаціоналізм, Батьківщина і боротьба за право бути собою (а не колективною гісторичною проекцією сусіди) є речами одного порядку (або членами однорідного речення у фільології), а чорношкірі теж негри, а не пофарбовані, як це здається експлуятаторам всих часів і народів недобілі, малороси і негісторичні народи.