Граціян Врембель
Це богохульство достатньо часто можна почути у середовищі церковних гієрархів. Те саме повторюють несвідомі католики. Підгрунтям даного висловлювання виступає нібито гебрейське походження Марії, Матері Іісуса Христа.
Стверджуючи, що хто-небудь є гебреєм ми стверджуємо наявність характерних гебрейських рис у даного суб?єкта. Стверджуючи, що Іісус Христос ? гебрей, ми відповідаємо на питання: ?Хто такий Іісус Христос??
Це питання стосується Божественної сутности Іісуса Христа. Істотними рисами Божественного лиця Христа є його Божественність і його людскість. Використання терміну ?гебрей? по відношенню до Христа ? непорозуміння, позаяк цим ми натякаємо на гебрейську національність Христа. Хіба Христос ? Бог, з тієї причини, що гебрей?
Стверджуючи, що Христос ? гебрей, ми, таким чином, наполягаємо на тому, що Бог ? гебрей. Існує лише Один Бог у Тьох Іпостасях і жадного окремого Бога-Отця, окремішного Бога-Сина і автономного Бога-Святого Духа, з тієї причини, що у такому разі можна було би говорити про Трьох Богів, а не Одного. Хоча Той Самий Бог є Отцем, Сином і Духом Святим, так як мають одну природу, проте ці Три Божі Іпостасі не суть один Образ. Коли ми погодимося з тим богохульством, що Христос ? гебрей, будучи послідовними, слід припустити, що Бог-Отець і Святий Дух теж гебреї, тому як ці Три Образи ? Один Бог. Це абсурдно.
Господь Іісус Христос не може бути одночасно Богом і гебреєм, оскільки перше автоматично виключає інше. Нікому не дано бути собою і ще кимось водночасно, позаяк це не відповідає законові протиріччя. Національність гебрейська, німецька тощо, властиво як і раса чорна, біла чи якась інша ? ці акцинденції притаманні лише людям.
Акцинденцією називають характеристику, котру можна приписувати або ж вона таки не є притаманною суб?єктові, без істотних для останнього втрат у своїй природі. Використовуючи людську акцинденцію, в даному випадкові неї слугує гебрейська національність, намагаються перетворити істотну рису Божественного Лиця, але сутністю Божественного Лиця Іісуса Христа, чи Тим, Ким Він є, не може бути жалюгідна людська акциденція, з тієї простої причини, що саме в такому разі Бог був би не досконалим, тобто, не був би Богом узагалі.
Можемо ми використовувати визначення ?гебрей? по відношенню до Господа Іісуса Христа як до справжньої, істинної людини?
Христос є істинний Бог і справжня Людина, проте, Він ? одне Божественне Лице, котре існує у двох природах ? Божественній і людській. Нікейський Собор (325 р.) вчив і велів нам вірувати, що Син Божий від Отця походить і народжений від нього задовго до появи сущого, і не сотворений Отцем, але Єдиносущний Йому. Син Божий предковічно рождений від Сутности Батькової, людиновтілився на часі від сутности Материної. Христос узяв своє людське тіло від істиного тіла Діви Марії. Указуючи на те, що Христос ? істий Бог, ми говоримо про те, що за своїм Божественним Єством Він ? Творець, а не звичайна людина, котрій присвоїли непритаманні їй Божественні атрибути. Кажучи, що Христос ? це справжня Людина, ми стверджуємо, що окрім Божественної природи, він володіє і людською, умовами котрої є тіло і душа розумна.
Дякуючи Боговтіленню, Лице Сина Божого, окрім предковічного існування у Божественній природі прийняло природу людську. Дві природи: Божественна і людська поєдналися в Одному Лиці Христа так, що ні Божественне від людського, ні людське від Божественного жадним чином не можливо відділити. Хоча дві ці природи у своєму поєднанні і залишаються незливаними природами, проте людська природа ніколи не існувала і і не існує окремо від Божественного Лиця Христа. Лице, особистість це індивідуальна субстанція, наділена розумною природою і самостійним існуванням. В Господі Іісусі Христі не існує людського Лиця Христа, оскільки не має місця окреме існування людського Лиця Христа. Господа Іісуса Христа неможливо ділити на два Лиця, Божественне і людське, ні розрізняти їх у ньому, позаяк є лише одне Божественне Лице, Один і Той же Єдинородний син і Слово Боже. Національне походження як людська акциденція відноситься лише до людських особистостей.
Ось чому, кажучи за походження Іісуса Христа, ми говоримо лише про Божественне Лице Іісуса Христа, Котре походить від Отця і народжено від Сутности Отця ще до появи сущого. Відповідно, Іісус Христос, як справжня Людина, не може бути гебреєм, оскільки не існує Христа як окремої людської особистости. Якщо ж істинний Бог не може бути гебреєм, то і справжня Людина (Іісус Христос) не може бути гебреєм.
Проте, у Христі існує повноцінна розумна людська природа, котра не є лицем і не має власної екзистенції, але належить Божественному Лицю і причетна до його існування. Хоча людська природа Христа і походила від Марії, Діви і Матері, не можна сказати, що людська природа Христа була гебрейського походження. Людське тіло Іісуса Христа походило від сутности Марії, Діви і Матері, котра хоч і народилася у гебрейському народі, є матір?ю всіх людей. Марія, через своє Непорочне Зачаття вільна від першородного гріха, і тим самим не наслідує рис ні гебрейського народа, ні жадного іншого, позаяк істотним чином відрізняється від людей, уражених першородним гріхом.
З якою метою вороги Церкви проголошують таке богохульство? Це богохульство, засноване на твердженні, нібито Господь наш і Спас Іісус Христос, Син Бога, не був Богом, але натомість гебреєм, а наша релігія була не Богооткровенною, але створеною таким собі гебреєм і є воістину бісівським вимислом. Подібне робиться, для того щоб нашкодити нашій вірі, а також з екуменічною метою і заради боротьби з так званим ?антисемітизмом?. Наскільки ми зрозуміли, якщо переконати християн у тому, що Іісус Христос був гебреєм, то це б першочергово значило, що всі гебреї Йому рідня, і, відповідно, враховуючи той факт, що для християн Христос ? Бог, родичі Божі мають посідати якісь визначні місця у їхній свідомости. Звідси і вислів про гебреїв як про ?старших братів по вірі? і тому подібне.
Це робиться для того, щоб відібрати у Христа Божественність і лихословити ніби Христос ? лише Людина, хоча ?Іісус Христос ? гебрей? і ?Іісус Христос-Людина? зовсім не одне і те саме. Коли ми припускаємося твердження, що Господь Іісус Христос був справжньою Людиною, то твердження, що Іісус Христос ? гебрей, в розумінні ? ?людина?, неприпустиме за жадних умов.
Господь Іісус Христос був справжньою Людиною, проте напевне не був гебреєм, як і було доведено вище. Твердження, що Іісус Христос ? гебрей, це ересь. Єдино-вірним і повнокровним визначенням Лиця Іісуса Христа є Боголюдина.
переклад з російської М ?Мазепи?, МЛ ?Бриколяж?, Обухів ? Київ
за матеріялами www.crusader.org.ru і ?Inkwizytor? (№ 3, березень 1999р.)