МЛ "Бриколаж"
МЛ ?Бриколаж?: Доброго дня. Розкажи рохи про себе і датських націонал ? анархістів, будь-ласка.
Привіт. Мені двадцять років і мешкаю я у Данії. Щодо політики, можу сказати, що політично свідомим став дуже рано. Я завжди відчував, що цей світ керується цінностями матеріалізму, індівідуалізму, глобалізму, централізацізму та конформізму. Звичайно, ці цінності також мають певний сенс, проте їх домінування формує холодне та антилюдське суспільство. Я завжди вважав, що потрібен рух, який би опонував подібному станові речей, беручи на озброєння цінності духовності, колективізму, автономністі, децентралізації та розмаїтості, прагнучи побудови більш збалансованого суспільства.
Відтак, ще за часів навчаня у початкових класах, я вирішив знайти людей, котрі би сповідували схожі погляди і з якими я міг би сформувати відповідну ініціативу.
Спочатку я зв?язався з лівими ? проти не зміг знайти однодумців. Як на мене, вони занадто переймалися матеріалістичними питаннями і не розуміли, що люди, крім матеріяльних, мають також певні духовні потреби.
Потім я звернувся до правих і зацікавився статтями Річарда МакКалока (www.racialcompact.com) та шведською формацією Foreningen for Folkens Framtid (?Асоціація за майбутнє людства?), котре керувалося настановами МакКалока у поєднанні зі звичайними антиглобалістськими ідеями.
На жаль, асоціація розпалася і я не встиг вийти на контакт.
І знову мені треба було починати все самотужки, фактично без людей, які поділяли би мої погляди. Я знайомився з різними націоналістичними та расистськими організаціями у нашій країні і не знаходив того, що шукав; всі організації, котрі проголошували національну автономію здебільшого сповідували застарілі фашистські та консервативні ідеї: жінки повинні сидіти вдома та виховувати дітей, всім повинен керувати фюрер, всі незгодні повинні бути фізично знищені і т.д.
Кінець-кінцем я написав повідомлення до Датського Націоналістичного Форума, у якому вказав, що шукаю однодумців, котрі сповідують ідеї етнічної автономії і водночас вірять у децентаралізацію та принцип соціальної справедливості. Хтось надіслав мені адресу веб-представництва Британських Націонал-Анархістів (у той час вони називалися ?Національна Революційна Фракція?) та форум націонал-анархістів на yahoo. Я був вражений від побаченого там і зрозумів, що знайшов людей, позиція котрих мене, на загал, влаштовувала.
Відтоді я написав декілька статей для N-A журналів та вебсайтів, створив власний Датський націонал-анархічний веб-ресурс. Чесно кажучи, я розраховував на те, що інтеренет допоможе згуртувати навколо себе датських націонал-анархістів ? але не так сталося, як гадалося. Я зконтактував з деякими людьми, котрі сповідували ідеї націонал-анархізму (хоча і не сприймали цей термін), також бачив декілька датських прізвищ у N-A листах. Але у Данії немає інтересу до подібних ідей. Я не здивуюсь, якщо у всій Данії знайдеться близько десятка націонал-анархістів, які між собою не контактують і аж ніяк не є активними.
Зовсім нещодавно я зконтактував з датським націонал-анархістом, котрий запропонував створити скандинавський e-list? ?поза лівими та правими?, спільно зі шведськими націонал-більшовиками. Маю надію, ця ініціатива приверне до себе увагу в Данії.
МЛ ?Бриколаж?: Наші герої Степан Бандера (справа) та Нестор Махно (зліва). Соціал-націоналіст та анархо-синдикаліст. Концепція українського Н-А поєднує найкраще від них. Хто є символами датських Н-А?
Як було сказано вище, націонал-анархісти в Данії нечисленні та розпорошені, тому буду казати лише за себе. Я черпаю натхнення із багатьох джеерел. Це такі люди, як Малкольм Ікс, Кропоткін, Прудон, флібустьєри Френсіс Дрейк та Генрі Морган, ревлюційні містики на кшталт Мюнцера та Геральда Вінстенлі. Саме вони вплинули на становлення моїх політичних поглядів. Також хочу зауважити таких скандинавів як Грунтвіг та Ден Бернер з ?Асоціації за майбутнє людства?.
Але, за великим рахунком, найбільше корисного я виніс від спілкування з іншими націонал-анархістами.
МЛ ?Бриколаж?: Західноєвропейский Н-А ? ?Реконструкція? чи ?Деконструкція? сучасного світу?
Мені дуже подобається стратегія ?будуй ззовні, знищуй зсередини?, запропонована Троєм Саусгейтом: розбудовувати альтернативні спільноти і в той самий час тиснути на Систему.
МЛ ?Бриколаж? : Як ти ставишся до Хакіма Бея та Юліуса Еволи?
Про Хакіма Бея я майже нічого не знаю. Щодо Юліуса Еволи, я вважаю його філософські ідеї на кшталт: ?час не рухається вперед, але йде по колу? такими, що повинні стати важливою підгрунтям для Н-А. Водночас я досить критично ставлюся до деяких його політичних ідей, які на мою думку репрезентують авторитаризм і не мають нічого спільного з Н-А.
МЛ ?Бриколаж? : Що ти знаєш про ?Грецьке Націонал-анархічне Братство??
Все, що я знаю про ?Грецьке Націонал-анархічне Братство? (GNAB) це те, що деякі його члени вихідці з неонацистської ?Chrysi Avgi? (?Золотий Ранок? (варіант: ?Схід Сонця?) мають книжковий магазин та видавництво ?Black Crinum?. Я можу дати тобі електрону пошту або реальні адреси для контакту.
МЛ ?Бриколаж? : Одним із принципів українського Н-А є антиколоніалізм (в першу чергу за Францом Фаноном). Датський Н-А імперіалістична чи антиімперіалістична формація?
Я схильний до антиімперіалізму. Разом з тим я виступаю за тісне міжнародне співробітництво, алгоритмом котрого є необов?язковість однакових спільних рішень. Трой Саузгейт називає це ?децентралізованою Імперією?; це ідея децентралізованого союзу незалежних країн, котрим притаманні спільні цінністні настанови.
МЛ ?Бриколаж? : Чим є Імперія для націонал-анархістів?
Дивіться мою попередню відповідь.
МЛ ?Бриколаж? : Як щодо традиціоналізму та Н-А?
На мою думку традиціоналізм має декілька корисних моментів. Це жорсткий антиглобализм, антимодернізм, зрештою ? синтез містицизму та революційної політики. Окультизм та містицизм можуть бути неоціненим джерелом для натхнення прибічників Нового Порядку.
Разом із тим я не вважаю, що догматичний традиціоналістичний погляд на сутність речей єдино правильний.
Н-А заснована на негації догми, і ми повинні бути обережними, аби не витворити нову догму. Традиціоналістичну або якусь іншу, не має значення.
МЛ ?Бриколаж? : Хто є ворогом номер один для націонал-анархістів?
Складне питання? Важко вибрати одного найголовнішого. Це цілий комплекс, що складається із принципів централізації, секуляризації, політкоректності у політиці та неконтрольованої експансії і який формує сучасну політичну філософію Західного Світу.
Зазвичай я пропоную наступний список друзів та ворогів: ми повинні боротися за автономність, децентралізацію, містицизм та духовність ? проти глобалізму, централізації, уніфікації та матеріалізму.
Але найважливіший безпосередній ворог на сьогодні це американські неоконсерватори.
Також я вважаю, що ми повинні більше уваги приділяти розв?язанню проблеми відчуження людини від суспільства. Кожної хвилини у Штатах людина 15-35 років закінчує життя самогубством. Подібні цифри і в Європі. Це підтвердження того наскільки великою є проблема асоціалізації на Заході. Розв?язання цієї проблеми повинно стати важливим завданням націонал-анархістів, адже вона спровокована тими цінностями, що їх пропагують наші вороги.
МЛ ?Бриколаж? : Дякуємо за інтерв?ю.
Дякуємо вам. Було приємно поспілкуватися з синами такої гордої держави як Україна. Сподіваюся, що ваша країна, звільнившися від комунізму не потрапить до тенет не менш варварського капіталізму.
Також хочу висловити надію щодо майбутньої ширшої кооперації націонал-анархістів і інших ворогів Системи.
переклад Дмитро Борисів, УНСО-Донецьк, [email protected]
за матеріялами часописа ?ІДЕНТИЧНІСТЬ?