Карівець Ігор, «Бриколаж» - Львів
Вашій увазі пропонуються вибрані місця з Нового Завіту, які є ?незручними? для більшості християн. Церква, як суспільний інститут, нехтує ними, оскільки вони суперечать офіційній доґматиці. Але саме в цих місцях міститься суть науки Ісуса Христа, яку черпаємо з Євангелій та Послань Апостолів.
1.«Тими ж днями приходить Іван Хреститель проповідувати в юдейській пустелі і каже: Покайтеся, бо наблизилося Царство Небесне! Він є той, про кого говорив пророк Ісая, промовляючи: Голос волаючого в пустелі: Приготуйте дорогу Господню, вирівняйте стежки для Нього!? А побачивши, що багато фарисеїв і садукеїв приходять на хрещення до нього, сказав їм: Поріддя гадюче, хто підказав вам утікати від майбутнього гніву? Отож, принесіть плід, гідний покаяння? Сокира вже лежить біля коріння дерев: усяке дерево, яке не приносить доброго плоду, зрубають і кинуть у вогонь. Отож, я хрещу вас водою на покаяння, а Той, Хто прийде після мене, сильніший за мене; Йому я недостойний взуття нести; Він вас хреститиме Духом Святим і вогнем.. У Його руці лопата, і Він очистить Свій тік та збере Свою пшеницю в засіки, полову ж спалить невгасимим вогнем» (Мат. 3:2-3, 7-8, 10-12)
2.»Побачивши юрбу, Ісус вийшов на гору; і коли сів, підійшли до Нього Його учні. І відкривши Свої уста, Він навчав їх, промовляючи: Блаженні убогі духом, бо їхнє Царство Небесне. Блаженні ті, що плачуть, бо вони будуть потішені. Блаженні лагідні, бо вони успадкують землю. Блаженні голодні й спрагнені праведности, бо вони наситяться. Блаженні милосердні, бо вони помилувані будуть. Блаженні чисті серцем, бо вони Бога побачать. Блаженні миротворці, бо вони синами Божими названі будуть. Блаженні переслідувані за правду, бо їхнє Царство Небесне. Блаженні ви, коли бубуть вас переслідувати та зневажати, і наговорюватимуть на вас усяке лукаве слово, обмовляючи вас за Мене. Не думайте, що Я прийшов відмінити Закон або Пророків. Я не прийшов відмінити, але сповнити. Запевняю вас: доки будуть існувати небо й земля, жодна йота, жодна риска із Закону не зникне - все збудеться. Кажу-бо вам, що коли ваша праведність не перевищить праведности книжників і фарисеїв, то не ввійдете до Царства Небесного. Ви чули, що було сказано прадавніми: Не вбивай, а коли хто вб'є, той підлягає суду. А Я кажу вам, що кожний, хто гніваєтьсяч на брата свого (безпідставно), підпадає під суд. Якщо хто скаже на свого брата: виродок, - той підлягає верховному суду. А хто скаже: дурний, - той підпадає під вогняну геєну. Ви чули, що було сказано: Не чини перелюбу. А Я кажу вам, що кожний, хто погляне на жінку, щоб пожадати її, той уже вчинив перелюб з нею у своєму серці. Якщо ж твоє праве око спокушає тебе, - вийми його і кинь геть від сеьбе, бо краще для тебе, щоб пропав один із твоїх членів, аніж щоб усе твоє тіло було вкинуте до геєни вогняної. І якщо твоя права рука спокушає тебе, - відрубай її і кинь від себе, бо краще для тебе, щоб загинув один із твоїх членів, аніж щоб усе твоє тіло було вкинуте до геєни. Сказано було: Хто розведеться зі своєю дружиною, нехай дасть їй розвідного листа. А Я кажу вам, що кожний, хто розлучається зі своєю дружиною, - за винятком подружньої зради, - той щтовхає її на перелюб; і хто одружується з розлученою, той чинить перелюб. Знову, ви чули, що сказано було стародавніми: Не клянися неправдиво, а виконуй перед Господом клятви свої. А Я кажу вам зовсім не клястися: ні небом, бо воно є Божим престолом; ні землею, бо вона є підніжжям для Його ніг; не клянися і своєю головою, бо не можеш жодної волосини зробити ані білою, ані чорною. Хай же буде ваше слово «так» -«так», «ні» - ні; а що більше цього, те від лукавого. Ви чули, що було сказано: Око за око і зуб за зуб. А Я вам кажу не противитися злу; але якщо тебе хто вдарить у праву щоку, підства йому й другу. Ви чули, що було сказано: Люби ближнього свого і ненавидь свого ворога. А Я кажу вам: Любіть ворогів ваших, і моліться за них і за тих, що переслідують вас. Бо коли любите тих, хто вас любить, то яку нагороду від цього маєте? Чи не те саме й митники роблять? Тож будьте досконалі, як досконалий Отець ваш небесний. Не збирайте собі скарбів на землі, де міль та іржа нищать і де злодії підкопують і крадуть; збирайте ж собі скарби на небі, де ані міль, ані іржа не нищать і де злодії не підкопують і не крадуть. Бо де ваш скарб, там буде й ваше серце. Світильником для тіла є око. Тому, якщо твоє око буде чисте, все тіло твоє буде світле, а коли твоє око буде лукаве, то й усе твоє тіло буде темне. Отже, коли світло, що в тобі, є темрявою, то яка ж тоді велика темрява! Ніхто не може двом панам служити: тож або одного зненавидить, а другого любитиме, або одного триматиметься, а іншого знехтує. Не можете служити Богові і мамоні. Задля цього кажу вам: не журіться про своє життя, що будете їсти або що будете пити, ні про своє тіло, в що зодягнетеся. Хіба душа не більша від їжі, а тіло - від одягу? Погляньте на птахів небесних, що не сіють і не жнуть, не збирають у клуні.а ваш Небесний Отець годує їх; хіба ви не цінніші від них? Хто ж із вас, турбуючись, може додати до свого росту хоч один лікоть? І чого про одяг клопочетеся? Погляньте на польові лілеї, як вони ростуть: не працюють і не прядуть. Тож не журіться і не говоріть: Що будемо їсти? Або: Що будемо пити? Чи: В що зодягнемося? Шукайте перш за все Царства Божого і Його праведности, а це все вам додасться» ( Мат. 5: 2-34).
3.»Не судіть, щоб вас не судили, бо яким судом судите, таким будуть судити і вас; і якою мірою міряєте, такою буде виміряно і вам. Чому ж бачиш скалку, що в оці твого брата, а колоди, що в твоєму оці, не відчуваєш? Або, як скажеш своєму братові: Дай витягну скалку з твого ока, коли ось колода в твоєму оці? Лицеміре, перше вийми колоду зі свого ока, а тоді побачиш, як вийняти скалку з ока брата твого. Не давайте святого псам і не кидайте ваших перлин перед свинями, щоб не потоптали їх своїми ногами, не розшарпали вас. Просіть - і дасться вам; шукайте - і знайдете; стукайте - і відчинять вам. Входьте вузькими ворітьми, бо широкі ті ворота й широка та дорога, що ведуть до загтбелі, - і багато є тих, що ними входять; але вузькі ті ворота й тісна та дорога, що ведуть до життя, - і мало є тих, що її знаходять. Стережіться лжепророків, що приходять до вас в овечих шкурах, а всередині - хижі вовки. За їхніми плодами впізнаєте їх. Хіба збирають виноград з тернини або смокви - з будяків? Так усяке добре дерево родить добрі плоди, а погане дерево родить погані плоди. Не може добре дерево поганих плодів родити, ані погане дерево родити добрих плодів. Кожне дерево, що не родить доброго плоду, зрубують і кидають у вогонь. Тож за їхніми плодами пізнаєте їх. Не кожний, хто каже Мені: Господи, Господи! - увійде до Царства Небесного, але той, хто виконує волю Мого Отця, що на небесах. І коли Ісус закінчив промовляти, дивувався простий люд з Його вчення, бо навчав їх, як Той, Хто має владу, а не як їхні книжники та фарисеї» (Мат. 7:2-29).
4.»Не думайте, що Я прийшов принести мир на землю; не мир прийшов Я принести, а меч. Бо я прийшов розлучити сина з його батьком, дочку з її матір'ю і не вістку з її свекрухою; вороги людини - її домашні. Хто любить батька або матір більше, ніж мене, той негідний Мене; і хто любить стна або дочку більше Мене, той недостойний Мене. Ї хто не бере свого хреста і не йде слідом за Мною, той негідний Мене. Хто зберігає душу свою, той втратить її, а хто втратить душу свою заради Мене, той знайде її» (Мат. 10: 34-39).
5.»Фарисеї сказали: Він виганяє бісів не інакше як Вельзевулом, князем бісівським! А Ісус, знаючи їхні думки, сказав їм: Кожне царство, що розділилося саме в собі, запустіє; і кожне місто чи дім, що розділилися самі в собі не встоять. І коли сатана виганяє сатану, він сам у собі розділився. Як же встоїть його царство? Коли я Вельзевулом виганяю бісів, то ким тоді виганяють вашів сини? Тому вони будуть вам суддями. Коли ж Я Божим Духом виганяю бісів, то прийшло до вас Царство Боже. Або як може хтось увійти в дім сильнішого й пограбувати його майно, коли раніше не зв'яже сильного? І лише тоді його дім пограбує. Хто не зі Мною, той проти Мене, і хто зі Мною не збирає, той розкидає. Тому кажу вам, що кожний гріх і кожна хула будуть прощені людям, але хула на Духа Святого не буде прощена. І коли хто скаже слово проти Сина Людського, проститься йому; а хто скаже проти Духа Святого, не проститься йому ні в цьому віці, ні в майбутньому. Виростіть добре дерево, то й плід його добрий; а виростіть погане дерево, то й плід його поганий, бо дерево пізнається по плодах. Роде гадючий, як ви можете добре говорити, будучи злими? Але чим переповнене серце, те промовляють уста. Добра людина з доброго скарбу виносить добро, а погана людина зі злого скарбу виносить зло. Кажу ж вам, що за кожне пусте слово, що люди скажуть, відповідатимуть судного дня, бо за словами своїми будеш оправданий, і за словами своїми будеш осуджений» (Мат. 12: 25-37).
6.»Покликавши людей, Він звернувся до них: Слухайте і розумійте: не те, що входить в уста, опоганює людину, а те, що виходить з уст, опоганює людину? Те, що виходить з уст, виходить із серця - воно опоганює людину. Бо з серця виходять лукаві думки, вбивства, перелюб, розпуста, злодійство, неправдиві свідчення, богозневага» (Мат. 15:10-11, 18-19).
7.»Коли хто хоче йти за Мною, хай зречеться самого себе, візьме свій хрест і йде за Мною. Бо коли хто хоче спасти свою душу, той погубить її, а хто погубить свою душу заради Мене, той знайде її. Бо яка користь людині, коли вона увесь світ здобуде, а свою душу занапастить? Або що дасть людина взамін за свою душу?» (Мат. 16:24-26).
8.»На той час підійшли до Ісуса учні і кажуть: То хто найбільший у Царстві Небесному? Ісус покликав дитину, поставив її серед них і сказав: Запевняю вас: якщо не станете як діти, то не ввійдете в Царство Небесне. Отже, хто умалиться, як ця дитина, той буде найбільшим у Царстві небеснім. Хто приймає таку дитину в Моє Ім'я, той Мене приймає. А хто спокусить одного з цих малих, що вірять у Мене, тому краще повісити млинове жорно на шию і втопитися у морській глибині. Горе світові від спокус, бо мусять прийти спокуси; однак горе тій людині, через яку спокуси приходять. Коли твоя рука або нога тебе спокушає, відрубай її і кинь від себе; краще тобі ввійти кульгавим або кволим, ніж, маючи дві ноги і дві руки, бути вкинутим у вогнянну геєну» (Мат. 18-2:8).
9.»Тоді Ісус промовив до натовпу і до своїх учнів, кажучи: На сидіння Мойсея посідали книжники і фарисеї. Усе, що лише скажуть вам, робіть і виклнуйте; але так, як вони, не чиніть, бо вони кажуть і не роблять. Вони в'яжуть важкі, непосильні тягарі й кладуть на плечі людей, а самі пальцем своїм не хочуть їх поворохнути. Усі свої діла вони роблять, щоб їх бачили люди. Роблять ширшими свої філактерії та побільшують свої китиці, люблять почесні місця на бенкетах і перші місця в синагогах і вітання на майданах, щоб їх кликали люди: Учителю!. Ви ж не називайте себе вчителями, один-бо є ваш Учитель, а всі ви - брати. І не називайте нікого на землі отцем, бо є один ваш Отець - Небесний? Горе ж вам, книжники і фарисеї, лицеміри, що ви зачиняєте Царство Небесне перед людьми: і ви не входите, і тим, що йдуть, не дозволяєте ввійти? Горе вам, книжники і фарисеї, лицеміри, бо даєте десятину з м'яти, кропу й кмину, а занедбали найважливіше в Законі: суд, милосердя і віру; і це належить робити, і того не залишати... Горе вам, книжники і фарисеї, лицеміри, бо очищаєте чашу й миску ззовні, а всередині вони повні здирства на ненаситности. Фарисею сліпий, очисти спершу часу всередині, щоб і ззовні вона стала чиста. Горе вам, книжники і фарисеї, лицеміри, бо ви подібні до гробів побілених, які зовні видаються гарними, а всередині повні мертвих кісток і всякої нечистоти. Так і ви зовні здаєтеся людям праведними, а всередині повні лицемірства й беззаконня? Змії, поріддя гадюче! Як втечете від суду геєни? Тому Отець Небесний посилає до вас пророків, мудреців; з них деяких уб'єте і розіпнете, а деяких будете бичувати у ваших синагогах і гнати з міста до міста; щоб упала на вас уся кров праведників, пролита на землі, від крові праведного Авеля до крові захарії, сина Варахіїного, якого вбили ви між храмом і жертовником. Запевняю вас: це все прийде на цей рід. Єрусалиме, Єрусалиме, що вбиваєш пророків і побиваєш камінням посланих до тебе!» (Мат. 23:2-37).
10.»Бог є Дух, і хто Йому поклоняється, повинен поклонятися у Дусі та істині» (Ів. 4:24).
11.» І сказав Ісус: Я хліб життя! Хто прихоходить до Мене, - не буде голодувати, і хто вірить у Мене, - ніколи не буде спраглим. Але Я сказав вам, що ви хоч і побачили Мене, але не вірите. Усе, що дає Мені Отець, прийде до Мене; і того, хто приходить до Мене, Я не вижену геть, бо Я зійшов з неба виконувати не Мою волю, а волю Того, Хто Мене послав. Знову і знову запевняю вас, що хто вірить, той має вічне життя. Я - хліб життя! « (Ів. 6:37-38; 47-48)
12.»Моя наука - не Моя, але Того, Хто Мене послав. Якщо хто хоче чинити Його волю, той пізнає вчення, чи воно від Бога, чи Я говорю від Себе. Хто говорить від себе самого, той шукає власної слави, а хто шукає слави для Того, Хто послав Його, Той правдивий і нема В Ньому неправди.» (Ів. 7: 16-20)
13.»Я - Світло для світу! Хто піде за Мною, той не ходитиме в темряві, але матиме Світло життя? Хоч Я свідчу про Себе, Моє свідчення є правдивим, бо Я знаю, звідки прийшов і куди йду, а ви не знаєте, звідки Я і куди йду?. Ви - здолу, Я - звисока; ви від цього світу, Я не від цього світу. Тому Я сказав вам, що помрете у ваших гріхах. Бо якщо не повірите, що Я є, то помрете у ваших гріхах» (Ів.8:12-24).
14.»Якщо ви будете перебувати в Моєму слові, тоді справді будете Моїми учнями і пізнаєте істину, а істина вас вільними зробить!» (Ів. 8: 31-32)
15.»Бо ті, що за тілом ходять, думають про тілесне; а ті, що за Духом, - про духовне. Адже тілесні задуми - то смерть, а задуми Духа - то життя і мир, оскільки тілесні задуми - ворожнеча проти Бога, бо вони не коряться Божому Законові, та й не можуть. І ті, що живуть по-тілесному, догодити Богові не можуть. Ви живете не тілом, а Духом, тому що Божий Дух живе у вас? Якщо Дух Того, Хто воскресив Ісуса з мертвих, живе в вас, то Той, Хто підняв Ісуса з мертвих, оживить і ваші мертві тіла тим самим Духом, що живе в вас. Тому, брати, ми не боржники тіла, щоб по-тілесному жити. Бо якщо живете по-тілесному, - то маєте померти; якщо ж Духом умертвляєте тілесні вчинки, - то будете жити. Бо всі, яких веде Божий Дух, - сини Божі» ( До Рим апостола Павла послання. 8:5-14)
16.»?Благаю вас, брати: заради Божого милосердя, принесіть ваші тіла як живу, святу, приємну Богові жертву, як ваше служіння розуму. І не пристосовуйтеся до цього віку, але змінюйтеся оновленням вашого розуму, щоб ви пізнавали, що є Божа воля: добре, приємне і досконале. Кажу кожному з вас через дану мені благодать: не думати про себе більше, ніж належить думати, а думати скромно, згідно з мірою віри, якою Бог кожного наділив?» (там само, 12:1-3)
17.» Маємо різноманітні дари, згідно з даною нам благодаттю: якщо пророцтво , - то в міру віри; якщо служіння - перебувай у служінні; якщо учитель - у навчанні; коли хто потішає, - потішай, хто подає, - давай у простоті, хто керує, - керуй з ревністю, хто виявляє милосердя, - хай робить це з привітністю. Любов - нелицемірна. Ненавидьте зло, шукайте добра, любіть один одного по-братерськи; пошаною один одного випереджайте; у наполегливості не лінуйтеся, духом палайте, Господеві служіть, радійте надією, труднощі переносьте, перебувайте в молитві; беріть участь у потребах святих, виявляйте гостинність. Благословляйте тих, що переслідують вас, - благословляйте, а не проклинайте? Тримайтеся між собою однієї думки, не будьте зарозумілими, наслідуйте лагідних. Не вважайте себе мудрими. Нікому не платіть злом за зло, дбайте про добро перед усіма людьми. Якщо це залежить від вас, - живіть з усіма людьми в мирі. Не мстіть за себе, любі, але дайте місце гніву Божому, як написано: В Моїй владі є помста, і Я віддам, - каже Господь. Але якщо твій ворог голодний, - нагодуй його; якщо спраглий, - дай йому напитися? не будь переможений злом, але перемагай зло добром» (там само, 12:6-21).
18.»Царство Боже - не їжа і не пиття, а праведність, мир і радість у Святому Дусі» (Рим. 14:17).
19.»Добре не їсти м'яса, не пити вина, - не робити нічого, через що твій брат спотикається?» (Рим. 14:21).
20.»Остерігайтесь тих, що сіють розділення і спокуси всупереч ученню? уникайте їх, бо вони служать Богові, але своєму власному череву, і приємними, лагідними словами обманюють серця простодушних» (Рим. 16:18).
21.»Ми говоримо про мудрість досконалих, а не про мудрість цього віку чи правителів цього віку, які гинуть. Але ми говоримо про Божу премудрість, заховану в таємниці, яку відкрив Бог перед віками для нашої слави; її ніхто з правителів цього світу не пізнав, бо коли б пізнали, то не розп'яли б Ісуса Христа» (І Кор. 1:6-8).
22.»Ми одержали не духа світу, але Духа, що від Бога, щоб знати те, що дароване Богом; про що й говоримо не вченими словами людської мудрості, але навченими Святим духом, порівнюючи духовне з Духовним. Адже душевна людина не приймає того, що від Божого Духа, бо для неї це безумство й вона не може цього зрозуміти, тому що це досліджується духовно. Духовна ж людина про все це судить, а її саму ніхто не судить. Бо хто пізнав розум Господа, хто повчатиме Його? Ми ж маємо розум Христа!» (І Кор. 2:12-16).
23.»Хіба не знаєте, що ви храм Божий і що Божий Дух живе в вас? Якщо хто нищить Божий храм, того знищить Бог, адже Божий храм святий,а ним ви. Хай ніхто себе не обманює. Якщо комусь між вами здається, що він мудрий у цьому віці, хай стане нерозумним, щоб стати мудрим. Бо мудрість цього світу є безумством у Бога» (І Кор. 3:16-18).
24.»Усе мені можна, та не все на користь. Усе мені можна, та ніщо не повинно заволодіти мною. Їжа для шлунка, і шлунок для їжі, але Бог і одне й друге знищить. Тіло не для розпусти, але для Господа, і Господь для тіла?Хіба ви не знаєте, що ваші тіла - то храм святого Духа, Який є у вас і Якого ви маєте від Бога, і що ви не належите самим собі? (І Кор. 6:12, 19).
25.»Кажу: живіть духом, і не чинитимите пожадань тіла. Бо тіло бажає протилежного духові, а дух - протилежного тілу? Учинки тіла очевидні: перелюб, розпуста, безсоромність, ідолослужіння, ворожнеча, сварки, заздрощі, гнів, суперечки, розділення, злоба, п'янство, гульня і тому подібне. Попереджаю вас, як і раніше попереджав: хто таке робить, Божого Царства не успадкує! Плід же Духа - любов, радість, мир, ласкавість, доброта, віра, лагідність, стриманість? Коли живемо духом, то духом і ходімо. Не ставайте марнославними, не дратуймо одне одного, не заздрім одне одному!» (Гал. 5:16-22, 25-26).
26.»Знай же, що в останні дні настануть тяжкі часи. Бо люди будуть самолюбні, грошолюбні, чванливі, горді, наклепники, батькам неслухняні, невдячні, нечестиві, недружелюбні, непримеренні, обмовники, нестримані, жорстокі, що не люблять добро, зрадники, нахабні, бундючні, що люблять більше розкіш, ніж Бога, які мають вигляд благочестя, але сили його відреклися. Таких уникай. До них належать і ті, що прокрадаються в доми і полонять жінок, обтяжених гріхами й відданих різним пожадливостям; вони завжди вчаться, та ніколи не можуть прийти до пізнання істини» (ІІ Тим. 3:1-7).
27.»Віра є підставою для надії, те, що переконує про речі, недлступні для споглядання. Нею були засвідчені стародавні. Вірою розуміємо, що віки були створені Божим Словом, так що з невидимого постало видиме» (Єв. 11:1-3).
28.»?віра, коли не має діл, сама по собі є мертвою? Адже як тіло без духа мертве, так і віра без діл - мертва» (Як. 1:17, 26).
29. «Не любіть світу, ні того, що у світі: коли хто любить світ, нема в тому любові Отця. Бо все, що у світі, це: пожадливість тіла, і пожадливість очей, і життєва гордість; це не від Отця, а від світу. Проминає і світ, і його пожадання, а той, хто виконує Божу волю, - залишається вічно» (І Ів. 1:15:17).
30.»Кожний, хто чинить гріх, чинить і беззаконня, бо гріх є беззаконням? Кожний. Хто в Ньому перебуває, не грішить. Кожний, хто грішить, не бачив Його і не пізнав Його» (І Ів. 1:4, 6).
31.»Дітоньки, хай ніхто вас не вводить в оману. Хто чинить правду, той праведний, як праведний Він. Хто чинить гріх, той від диявола, бо диявол грішить від початку. Тому з'явився Божий Син, щоб знищити діла диявола. Кожний, хто народився від Бога, не чинить гріха, бо Його зачаток у ньому перебуває; він не може грішити, бо народжений від Бога. Так виявляються Божі діти і діти диявола; кожен, хто не чинить істини, той не від Бога, як і той, хто не любить свого брата» (І. Ів. 3:7-10).
32.»Бога ніхто ніколи не бачив. Коли любимо одне одного, то в нас перебуває Бог і Його любов у нас - досконала?, але досконала любов проганяє страх, оскільки страх несе страждання; хто ж боїться, той недосконалий у любові» (І Ів. 4:12, 18).
33. «Бо це любов до Бога - дотримуватися Його заповідей! А Його заповіді не тяжкі» (І Ів. 5:3).
34.»Знаємо?, що увесь світ перебуває у злі» (І. Ів. 5:19).